Cele mai eficiente strategii de vânzare online

Avantajul marketingului digital este acela că permite utilizarea unor instrumente specifice pentru atingerea obiectivului tău de campanie. În acest caz, obiectivul este vânzarea online, convertirea utilizatorului în clientul tău. Pentru acest lucru este nevoie de înțelegerea domeniului în care îți desfășori activitatea. Am pregătit mai jos o serie de etape prin care poți realiza ceea ce ți-ai propus.

Arta alegerii momentelor potrivite

Dacă nu ai vânzări s-ar putea să fie și din cauza faptului că pur și simplu nu ți-ai ales bine momentul. Evident că este greu să vinzi sandale iarna și bocanci vara, însă totul poate să aibă o logică dacă o folosești în avantajul tău. Să ne imaginăm că deții un mic restaurant care face livrări la domiciliu, în mod cert vârful tău de audiență este în jurul orelor de prânz și seara. Dacă îți faci calculele în felul acesta, ar fi necesar să apari online în momentele de vârf și să îți eficientizezi campaniile pentru acest lucru, fapt ce se traduce și în optimizarea costurilor.

Rămânând tot la exemplul restaurantului care face livrări la domiciliu, poți să răstorni puțin logica evenimentelor și să te promovezi online mai mult noaptea sau dimineața, momente în care evident cererea nu este atât de mare. Totuși, oamenii comandă mâncare și noaptea dar și dimineața, nu? Rezultatul poate fi surprinzător deoarece concurența ta s-ar putea să nu existe iar costurile de promovare (google) să fie mai mici. Testează mai multe variante și vezi care e cea mai potrivită.

Poți folosi Google Trends să ai o idee despre interesul utilizatorilor și perioada în care există cererea, însă calculele trebuie să le faci singur pentru a vedea dacă merită să „înoți împotriva curentului”. Un alt exemplu despre alegerea momentelor potrivite se referă la agenda publică din ziua respectivă. Concret, dacă deseară este difuzat filmul Home Alone pe ProTv, n-ar fi rău să vorbești despre asta în postările tale, în fond, ar merge o pizza dacă tot te uiți la TV. Acest conținut se poate viraliza foarte rapid printre fanii Home Alone dacă folosești hashtag-uri și ca oferta să fie completă, nu trebuie să plătești nimic în plus că te folosești de numele lor.

artamomentelorpotrivite

Vinde produse sau servicii rentabile

Visul oricărui proprietar de afacere este acela de a vinde cât mai mult. Ei bine, sporirea numărului de unități vândute nu asigură neapărat și un profit mai mare. Identifică acele produse sau servicii care prezintă cel mai bun raport investiție-profit și concentrează-te pe acelea. Nu pierde bani investind doar în promovarea produselor sau serviciilor care îți aduc un profit mic doar pentru că le poți vinde mai ușor. De multe ori, pentru a afla dacă un produs sau serviciu va fi rentabil este bine să vorbești cu clienții tăi. Te încurajez să comunici cu ei pe toate canalele disponibile, un banal răspuns la un comentariu pe Facebook poate iniția un dialog în care să afli nemulțumirile, obiecțiile și așteptările publicului tău. În acest fel poți să îți faci o idee despre cât de rentabil poate fi produsul sau serviciul tău. Folosește mici chestionare și îmbunătățește-ți mereu oferta.

Mailchimp

Aceasta este o platformă online care furnizează servicii pentru campaniile de marketing online. Pe scurt, ai nevoie doar de o bază de date cu email-urile potențialilor clienți și poți începe să vinzi. Termenul de a vinde este relativ, poți vinde un produs, un serviciu sau o idee și evident nu trebuie să te oprești aici. Mailchimp este un instrument util și pentru a ține legătura cu publicul tău.

Pentru succesul unei campanii de email marketing trebuie să ai în vedere 2 componente: baza de date și prezentarea informației într-un mod corespunzător.

Baza de date o formezi în timp prin abonări la newsletter-ul companiei tale. Jeff Walker (http://jeffwalker.com/), unul dintre pionierii afacerilor online, spunea despre baza de date că este „tiparnița ta de făcut bani”. De regulă, pentru a stimula colectarea de date din partea clienților, poți să oferi o reducere, accesul la resurse gratuite sau o gratuitate. Există numeroase strategii pentru a forma o bază de date cu persoane interesate de afacerea ta. Nu te opri doar la numărul de abonați și încearcă să formezi categorii după anumite criterii de vârstă, sex sau interese pentru a fi eficient în atingerea obiectivului tău.

Următorul pas este prezentarea informației într-un mod corespunzător și atrăgător pentru publicul tău. De-a lungul timpului la IQ TradMedia am întâlnit proprietari de afaceri care oferă produse și servicii net superioare altor brand-uri de pe piață, însă calitățile acestora nu erau scoase în evidență.  Construiește-ți conținutul unei campanii de email marketing plecând de la premisa că trebuie să oferi informație de calitate. Scoate în evidență cuvintele cheie precum experiența relevantă în domeniu, partenerii și colaboratorii tăi și încearcă să uiți de clișee precum ofertă formidabilă, prețuri mici, etc. Concentrează-te pe motivul pentru care cineva ar trebui să cumpere sau să colaboreze cu tine. De asemenea, fi atent la titlul email-ului și preview text deoarece mai întâi email-ul tău trebuie să fie deschis pentru a ajunge la conținutul prezentat.

email marketing mailchimp
Influencer marketing

Un tip de marketing relativ nou în România dar cu numeroase beneficii pentru imaginea și vânzările unei organizații. Pe scurt, ideea este să folosești persoane publice (influenceri) pe care să le plătești pentru a transmite mesajul tău. Există o filosofie întreagă aici, probabil ai văzut reclamele Coca-Cola cu vloggeri români celebri, iar dacă nu le-ai văzut sunt sigur că urmărești online deja câtiva vloggeri de succes. Depinde de gusturile și de interesele fiecăruia, iar firmele și-au dat seamă că există potențial de promovare aici.

De exemplu dacă esti o companie ce furnizează articole de pescuit și îți e greu să ajungi la publicul tău, este simplu să plătești un vlogger să folosească produsele tale în videoclipuri.

Prețurile diferă în funcție de nisă și numărul de urmăritori, uneori e suficient să oferi gratis produsele în schimbul promovării, totul e la mica înțelegere. Tot cu ajutorul vloggerilor sau chiar bloggerilor poți să ai acces contra cost la bazele lor de date cu emailuri (tocmai ce vorbisem despre cât de importantă e baza de date la punctul anterior).

Conform site-ului EcoConsulty, 68% dintre consumatori cred opiniile altor utilizatori iar 48% dintre cititorii americani consultă blogurile pentru a descoperii noile trenduri, ceea ce aduce din nou un plus acestei strategii de promovare. Ca și sfat, încearcă să verifici autenticitatea urmăritorilor online al respectivului  vlogger/blogger pentru a te asigura că cifrele nu sunt umflate cu like-uri din China, India, Pakistan, etc. Nu te asocia cu oricine, poate acum nu contează dar în viitor s-ar putea să te tragă în jos o colaborare nereușită. Caracteristicile produselor tale vor împrumuta din caracteristicile persoanei care le promovează. Acest tip de publicitate îți poate aduce vânzări considerabile iar costurile pot fi accesibile.

Facebook ads și Google Adwords

Evident când vorbim de strategii de vânzare eficiente trebuie să luăm în calcul și aceste două instrumente. Fiecare vine cu plusuri și minusuri, ar fi nevoie de mai multe articole pentru a trata serios acest subiect. Plecând de la premisa că ai minime cunoștințe de utilizare ale acestor platforme o să merg mai departe și te anunț că ai nevoie de ambele pentru rezultate maxime. Folosește campanii de remarketing și combină între ele rezultatele. Din nou, îți reamintesc că obiectivul este cel care dictează strategia și instrumentele de promovare. Spre exemplu, dacă ești interesat de colaborări B2B este mai utilă o campanie Google Adwords, iar dacă dorești să vinzi către persoanele fizice și ai un produs uzual (de exemplu haine, jucării, mâncare) este mai ușor să folosești Facebook ads, deoarece poți impulsiona cererea prin imagini bine gândite.

Este important să știi că nu trebuie să îți pui toate speranțele în promovarea prin Facebook și Google deoarece în marketingul online acestea sunt doar 2 dintre instrumentele disponibile. Ține minte că cel care va vinde în final este site-ul tău, începe munca exact de acolo și concentrează-te apoi pe promovare.