Orice afacere, mică sau mare, trebuie să aibă o imagine online.

 

În 2017, 68,6% din români aveau acces la rețeaua de internet de acasă [1]. Putem spune că așa cum cerem sfaturi sau informații de la prieteni și cunoștințe, la fel căutăm și pe Google, sau pe orice alt motor de căutare.

Așadar, pentru cine oferă un serviciu sau un produs comunității, trebuie să aibă în vedere mai multe puncte importante atunci când își construiesc un website.

 

 1. Strategia

Știi că ți-ar trebui un website, dar nu știi sigur ce ar trebui să conțină? Nu te speria, majoritatea se confruntă cu această dilemă. Pentru a îți da seama ce trebuie să conțină site-ul tău, trebuie să răspunzi la următoarele întrebări:

  • Cine sunt clienții mei?
  • Ce doresc clienții mei și cum utilizează ei internetul? Îl folosesc doar pentru informare sau și pentru cumpărături online?

După ce ai indentificat cât de cât răspunsul la întrebările de mai sus, caută o echipă de Web Design de încredere și discută strategia ta împreună cu ei. Următorul pas va fi următorul punct, și anume:

 

2. Conținut și Design. 

Acestea reprezintă interacțiunea cu utilizatorul, fiind unul din cele mai importante lucruri.

Conținutul reprezintă tot ceea ce transmite un website. Este format din text, imagini, butoane, titluri, etc. Toate acestea trebuie construite cu grijă, pentru că nu sunt importante doar pentru utilizator, ci și pentru SEO.

Cu ajutorul design-ului, website-ul ia o înfățișare plăcută, se ține cont de culorile Brand-ului tău, de tipul tău de afacere, etc.

Este obligatoriu ca website-ul să fie responsive (adaptat telefoanelor mobile), având în vedere că 53% dintre români foloseau internetul de pe smartphone în 2016 [2].

 

3. Promovarea.

Website-ul este online dar observi că afacerea ta merge la fel. Este normal, pentru că nimeni nu știe de existența sa, așa că trebui sa îl promovezi. Deoarece indexarea pe Google pentru primele pagini durează câteva luni pentru cuvintele cheie pe care ți le-ai ales, trebuie să pornești cu Social Media și Google AdWords.

Acesta nu este singurul mod de promovare. Poți încerca și o promovare offline, adică distribuție de flyere, afișe, publicitate stradală, etc

Dacă vrei să vezi care e diferența între promovarea online și cea tradițională, te invit să citești acest articol – https://iqtradmedia.ro/relatia-stransa-intre-mesajul-transmis-mediul-online-si-cel-prezent-pe-toate-materialele-publicitare/

 

4. Securitate

securitatea unui website

Un aspect foarte important pentru website-ul tău. Când vorbim despre securitate, ne referim la accesul nedorit al hackerilor, care pot decripta parola de logare in website, pot schimba, modifica sau șterge website-ul. Aceștia pot instala bucăți de cod care generează anumite acțiuni fără știrea noastră, cum ar fi trimiterea de e-mailuri.

Un exemplu de încercare de logare într-un site pot să îl dau eu:

penetrare website

În fiecare zi utilizatorii încearcă să pătrundă în dashboard-urile website-urilor, doar că noi nu știm. Primul și cel mai important pas este folosirea datelor de logare sigure, formate din caractere speciale, cifre și litere. Citește mai multe aici: https://iqtradmedia.ro/cum-iti-securizezi-site-ul-in-wordpress/

 

5. Mentenanța

Este importantă din mai multe aspecte. Platforma sau tehnologia în care este făcut website-ul are nevoie de o actualizare continuă. De asemenea, conținutul trebuie adaptat conform nevoilor audienței alese. De exemplu, deții un website magazin și statisticile spun că tot mai mulți oameni folosesc Chat-ul online pentru a se informa de produsele vândute. În acest caz trebuie rapid să te adaptezi și să instalezi o astfel de aplicație.

 

 6. Cost și timp de implementare.

Un website făcut bine, nu va fi nici ieftin și nu se va face nici repede. Costurile diferă în funcție de tipul de website, de prezentare, magazin, aplicație, etc, cât și de funcționalitățile acestuia. Timpul nu ține de echipa de dezvoltare web, cât ține de client. Acesta din urmă trebuie să ofere imagini, text, informații despre afacerea sa, să țină o legătură strânsă cu echipa pe întregul parcurs al construirii acestuia.

 

 

 

Acești pași îi voi detalia în postările următoare, rând pe rând.

 

[1] Link sursa

[2] Link sursa