fbpx

Când vrei să-ți promovezi afacerea, poți alege între mai multe modalități de promovare online și offline. Desigur, cea mai eficientă metodă este să le combini cum ai aflat deja din acest articol. Însă dacă bugetul tău e limitat, trebuie să iei în considerare serios Facebook Ads. Iată de ce:

1. Numărul și varietatea de utilizatori

Facebook e platforma social media cu cel mai mare număr de utilizatori. Conform Zelist Monitor, în România, în luna ianuarie a anului curent, numărul de utilizatori a ajuns la 9,800,000. Mai mult, o categorie foarte largă de persoane folosesc rețeaua de socializare: adolescenți, adulți și bătrâni, oameni din mediul rural și urban, persoane din toate clasele sociale. Orice fel de caracteristici demografice are publicul tău țintă, îl vei regăsi pe Facebook.

Social Media Overview Ianuarie

 

2. Targetarea audienței

Facebook e cea mai targetată formă de publicitate. Îți permite să alegi dintre 3 tipuri de audiențe: audiență personalizată, asemănătoare sau salvată.
• Audiențele personalizate sunt formate pe baza unei liste de contacte proprii cu numere de telefon sau adrese de e-mail.
• Audiențele asemănătoare pornesc de la lista de contacte și cuprind persoanele cu caracteristici demografice și interese asemănătoare.
• Audiențele salvate sunt create de la zero. Poți ținti publicul țintă folosind o serie de caracteristici: date demografice, interese, comportamente. Mai exact, poți targeta persoane care au o anumită funcție, care s-au întors dintr-o călătorie în ultima săptămână, care se află într-un anumit oraș sau chiar zonă a orașului, sau poți exclude o anumită categorie de persoane. Targetarea se poate face în mai multe straturi astfel încât audiența rezultată să fie restrânsă și exactă.

 

Audiență salvată Facebook Ads

 

3. Varietatea ad-urilor

În funcție de scopul campaniei Facebook, (vizibilitate, considerare sau conversie), poți alege între 11 obiective specifice care la rândul lor se potrivesc unor conținuturi diferite.

Vizibilitate

  • Vizibilitatea mărcii este obiectivul care aduce pagina ta de Facebook în fața unui număr cât mai mare de persoane care nu au mai interacționat cu ea până atunci.
  • Impact afișează reclama unui număr maxim de persoane.

Considerare

  • Trafic. Te ajută să trimiți persoanele către o destinație din afara Facebook, cum ar fi website-ul tău (dacă nu ai un website, află de aici ce pași trebuie să urmezi pentru a-ți construi unul).
  • Interacțiuni. Aici ai 3 variante din care poți alege:
    • Interacțiuni cu o postare: obține aprecieri, comentarii, distribuiri pentru o postare.
    • Aprecieri pentru pagină: obține aprecieri și urmăritori pentru pagina ta.
    • Răspunsuri la un eveniment: atrage participanți la un eveniment.
  • Instalări de aplicație. Obiectiv creat pentru promovarea aplicațiilor mobile în scopul obținerii de noi utilizatori.
  • Vizualizări de clip video. Promovează clipurile video pentru a obține cât mai multe vizualizări.
  • Generare de clienți potențiali. Acest obiectiv îți permite să creezi un formular pe care audiența să-l completeze cu datele lor personale în scopul creării unei baze de date.
  • Mesaje. Convinge audiența să contacteze pagina prin mesaje.

Conversie

  • Conversii. Acest obiectiv poate fi folosit pentru stimularea acțiunilor pe site-ul tău, cum ar fi să adauge informații de plată sau să facă o achiziție. Folosește pixelul Facebook pentru a urmări și a măsura conversiile.
  • Vânzări din catalog creează reclame care afișează automat articolele din catalog în funcție de audiența țintă.
  • Vizite în magazin este obiectivul care te ajută să atragi mai mulți vizitatori în magazinul tău fizic.

 

Obiective Facebook Ads

 

4. Costul reclamelor

Facebook e cea mai ieftină formă de publicitate. Plasarea de reclame pe Facebook are un cost mai redus decât pe Google, iar atragerea de vizualizări ale clipurilor e mai ieftină ca pe Youtube. Efectiv, cu 5 lei poți ajunge la 2000 de utilizatori dacă reclama e bine făcută.

 

5. Flexibilitatea reclamelor

Facebook îți arată în timp real ce rezultate au campaniile tale tale. Poți vedea câte afișări, click-uri, like-uri, comentarii și distribuiri primești. Dacă nu ești mulțumit de rezultate, poți face ajustări campaniei în timp real sau o poți opri înainte să-ți consume tot bugetul alocat.

Dacă ai nevoie de ajutorul unui specialist pentru promovarea afacerii tale pe Facebook, îți stăm la dispoziție. Ne poți scrie oricând un email la iqtradmedia@gmail.com sau ne poți contacta direct din site.

Contact IQ Trad Media