În ultimul articol am discutat despre Relația strânsă între mesajul transmis în mediul online și cel prezent pe toate materialele publicitare, unde am văzut importanța prezenței pe mai multe canale de distribuire a informației (online și offline).

În acest articol vrem să îți prezentăm relația strânsă între un produs de calitate + un mesaj coerent și prezent pe toate canalele relevante din mediul online.

Vom lua ca și exemplu o companie producătoare de ciocolată de calitate, existentă pe piață de cel puțin 25 de ani.

Compania are două segmente de public:

Persoane juridice care utilizează produsele în producția internă (cofetării, patiserii) sau revânzători (magazine mici și medii din România)

Persoane fizice cu vârste între 40-65 de ani, care cumpără produsul din localurile enumerate mai sus.

Compania este una cunoscută la nivel național de segmentul său de public.

În ultimii 2 ani, compania ia decizia de a moderniza produsele (o schimbare a ambalajului care devine mai modern și atrăgător pentru public) și dorește vânzarea produselor către persoanele juridice din aceeași categorie, dar care sunt frecventate de un public cu vârste cuprinse între 20-35 de ani, din mediul urban, cu un nivel financiar mai ridicat.

În același timp aleg intrarea pe piață în marile hypermarketuri și supermarketuri din România cu produsele lor.

Compania consideră că odată cu schimbarea ambalajului, publicul tânăr va reacționa la mesaj/imagine și va cumpăra produsul.

Avantaje:

  • Produs de calitate
  • Ambalaj profesionist care atrage atenția
  • Vânzarea într-o locație cu notorietate
  • Preț competitiv

Dezavantaje:

  • Existența pe piață a unor produse similare
  • Concurență cu produse cunoscute pe piață
  • Produse care se bucură de o imagine profesională
  • Concurența care își susține mesajul/produsul în mediul online

 

Odată cu schimbarea ambalajului și existența produsului în marile magazine, producătorul a simțit o îmbunătățire a vânzărilor, dar datorită costurilor apărute în urma vânzării produselor în aceste hypermarketuri, profitul este aproape insesizabil.

Produsul producătorului nostru apare pe rafturi, o parte din cumpărătorii curioși aleg să testeze produsul, dar majoritatea are tendința de a se îndrepta spre brandurile deja cunoscute de pe piață.

Situație:

Într-o seară din cursul săptămânii, un utilizator de internet aflat în segmentul de vârstă țintit (27 de ani) a căutat pe Google o rețetă de prăjitură cu ciocolată pentru masa de duminică, când urmează să aibă invitați la masă. În prima poziție afișată pe Google se afișează un anunț:

Utilizatorul intră pe site, citește rețeta, și în același timp, printre ingredientele necesare vede produsul concurenței, care alege să se promoveze printr-o campanie pe Google Adwords.

Clientul se informează, apoi pleacă de pe site și caută în continuare și alte rețete.

Datorită codurilor de urmărire folosite pe site-ul concurenței, acest anunț îl va urmări pe utilizator pe diferite site-uri afiliate Google până în ziua în care va alege să își facă cumpărăturile pentru rețeta de tort aleasă.

 

 

 

 

 

 

Pe lângă remarketingul prin Google Adwords, concurența are și o pagină de Facebook administrată la zi.

În același timp se folosește de remarketingul pe Facebook prin intermediul facilitățiilor oferite de platformă.

Toate aceste anunțuri se afișează utilizatorului pe diferitele canale, în diferite momente ale zilei.

În weekend, utilizatorul se hotărăște să meargă la magazin pentru a cumpăra produsele necesare de zi cu zi. Odată ajuns în magazin, știe că trebuie să cumpere și ingredientele pentru rețeta de tort. Își amintește numele site-ului: www.concurenta.ro, îl accesează de pe mobil, caută la search rețeta pentru tortul de ciocolată. Printre ingrediente se află și produsul concurenței.

Acesta se duce la raft și îi atrage atenția ambalajul frumos al companiei noastre producătoare, deschide încă odată mobilul, se uită la produsul recomandat în articol și se îndreaptă spre produsul concurenței. Cosumatorul crede că rețeta va ieși exact cum trebuie doar dacă folosește aceleași ingrediente din rețetă.

Dacă www.concurenta.ro nu își făcea această publicitate, șansa ca acest cumpărător să achiziționeze produsul de calitate al producătorului nostru era destul de mare. Chiar dacă www.concurenta.ro nu își făcea publicitate, cu siguranță ieșea în față un alt producător care utilizează instrumentele de marketing online: www.concurenta2.ro, www.concurenta3.ro și enumerarea poate merge mai departe.

Soluția ca data viitoare să nu piardă teren în fața concurenței: o prezență cel puțin la fel de activă ca cea a concurenței.

Cum se poate face asta?

  • Un studiu amănunțit al concurenței.
  • Conceperea unei strategii coerente de marketing și încercarea continuă de a fi înaintea concurenței 🙂