De-a lungul timpului am avut ocazia să intrăm în contact cu companii din diverse domenii (producători din industria alimentară, industrie, retaileri, firme prestatoare de servicii, etc.) iar cheia succesului pentru fiecare dintre ei (pe lângă furnizarea unor produse sau servicii de calitate și competitive), este unitatea brandului.

Unitatea brandului se referă la coerența mesajului transmis și imagine (pe toate canalele de transmitere a informației).

Până în prezent ne-am lovit de 3 modalități generale de abordare a marketingului/publicității.

Prezentăm 3 situații în care utilizarea acestor canale de distribuire a informației, poate duce la succes sau eșec. Începem cu cea mai favorabilă dintre ele:

1. Prezență în online + publicitate tradițională

Print + web

Prezență în online:

  • Existența unui website [responsive]
  • Optimizare SEO
  • Pagină profesională [administrată] pe cel puțin o rețea socială (Facebook, LinkedIn, Instagram)
  • Campanii tip PPC
  • Campanii de Blog content
  • Campanii de E-mail Marketing

Mesajul transmis (în funcție de obiectiv) este același pe toate aceste canale de distribuire a informației, se utilizează același logo, aceleași culori reprezentative ale brandului, aceleași fonturi, etc.

Publicitatea tradițională:

  • Existența unui set de materiale menite să reflecte brandul companiei: cărți de vizită, foi cu antet, oferte, flyere, mape personalizate, agende, pixuri și plannere personalizate;
  • Elemente de identificare a sediului companiei: casete luminoase, decorarea vitrinelor cu autocolant/windowgraph, litere volumetrice;
  • Publicitatea în trafic: mașini personalizate cu identitatea companiei, tramvaie, autobuze, panouri publicitare.

Mesajul transmis (în funcție de obiectiv) este același pe toate aceste canale de distribuire a informației, se utilizează același logo, aceleași culori reprezentative ale brandului, aceleași fonturi, etc.

Situație: Un potențial client vede în trafic un tramvai înfoliat cu autocolant. Mesajul prezintă o ofertă specială pentru contractarea unor servicii destinate persoanelor fizice. Grafica este una profesională cu un mesaj care îl face pe privitor să își dorească să afle mai multe despre serviciul oferit. Din păcate acesta nu a reușit să rețină adresa site-ului companiei sau numărul de telefon afișat pentru a cere mai multe informații, dar a reținut numele brandului. În minutele următoare, acesta tastează pe smartphone numele brandului. Pe prima poziție în Google se afișează site-ul companiei cu același mesaj care este afișat și pe tramvaiul din trafic. Odată intrat pe site-ul companiei care conține informații relevante, potențialul client găsește exact ceea ce caută, iar dacă acesta dorește informații suplimentare despre serviciu, are la dispoziție un număr de telefon unde poate suna pentru mai multe detalii, sau chiar pentru contractarea serviciului.

Rezultat: clientul este mulțumit că a găsit informația dorită, automat a câștigat încredere în compania care a ales să utilizeze aceste 2 canale de distribuire a informației, iar șansele de achiziție cresc semnificativ.

2. Publicitate tradițională

Prezență în online:

  • inexistentă

Publicitatea tradițională:

  • Existența unui set de materiale menite să reflecte brandul companiei: cărți de vizită, foi cu antet, oferte, flyere, mape personalizate, agende, pixuri și plannere personalizate;
  • Elemente de identificare a sediului companiei: casete luminoase, decorarea vitrinelor cu autocolant/windowgraph, litere volumetrice;
  • Publicitatea în trafic: mașini personalizate cu identitatea companiei, tramvaie, autobuze, panouri publicitare.

Situație: Un potențial client vede în trafic un tramvai înfoliat cu autocolant. Mesajul prezintă o ofertă specială pentru contractarea unor servicii destinate persoanelor fizice. Grafica este una profesională cu un mesaj care îl face pe privitor să își dorească să afle mai multe despre serviciul oferit. Din păcate acesta nu a reușit să rețină adresa site-ului companiei sau numărul de telefon afișat pentru a cere mai multe informații, dar a reținut numele brandului. În minutele următoare, acesta tastează pe smartphone numele brandului. La căutarea pe Google în rezultatele căutării nu se afișează niciun rezultat despre brand. Clientul găsește un mesaj similar al concurenței, intră pe site și contactează firma concurentă care oferă un serviciu similar.

Rezultat: clientul nu găsește online informația dorită și se reorientează spre concurență

3. Prezență în online

Prezență în online:

  • Existența unui website [responsive]
  • Optimizare SEO
  • Pagină profesională [administrată] pe cel puțin o rețea socială (Facebook, LinkedIn, Instagram)
  • Campanii tip PPC
  • Campanii de Blog content
  • Campanii de E-mail Marketing

Mesajul transmis (în funcție de obiectiv) este același pe toate aceste canale de distribuire a informației, se utilizează același logo, aceleași culori reprezentative ale brandului, aceleași fonturi, etc.

Publicitatea tradițională:

  • inexistentă

Situație: Un potențial client vede în mediul online (căutări pe google, anunțuri în diverse site-uri pe care le frecventează, pe rețelele sociale) zile la rând sau chiar săptămâni un mesaj privind o ofertă specială pentru contractarea unor servicii destinate persoanelor fizice. Grafica folosită în anunțuri este una profesională cu un mesaj care îl face pe utilizatorul de internet să își dorească să afle mai multe despre serviciul oferit. Acesta intră de mai multe ori pe site și pe rețelele sociale pentru informații suplimentare.

După mai multe accesări, acesta ia decizia de a merge la sediul companiei pentru a discuta despre contractarea serviciului. Folosește adresa afișată la secțiunea de contact din website-ul companiei. Odată ajuns la adresă, acesta nu găsește niciun element de identificare al firmei (casetă luminoasă, litere volumetrice, panou sau mașina companiei personalizată). Apelează la numărul de telefon din website, dar sună ocupat, potențialul client își pierde răbdarea și renunță la a găsi sediul companiei.

Rezultat: clientul găsește online informația care îi atrage atenția și îl interesează contractarea serviciului, dar odată ajuns la sediul companiei întâmpină dificultăți în identificarea locației. Potențialul client poate reîncerca acest contact cu compania pentru serviciu sau se poate reorienta spre concurență.

În concluzie putem spune că fiecare „bucațică” a marketingului și a publicității este importantă pentru consolidarea brandului, întărirea relației brand-client și creșterea profitului.

Dacă ți s-a părut util articolul, și te-ai regăsit într-o situație în care mesajul transmis nu și-a făcut treaba până la capăt, atunci îți propunem să vii la sediul nostru pentru o discuție despre cum putem îmbunătăți prezenta companiei tale în mediul online, ori prin publicitatea tradițională.