Social Media este un mediu foarte schimbător. Rețelele de socializare își schimbă constant algoritmii, iar utilizatorii se plictisesc rapid de conținuturile repetitive. În fiecare an, a dominat un anumit tip de conținut, iar 2018 nu face excepție de la regulă.
Pentru a te ajuta să descoperi în ce direcție ar trebui să meargă afacerea ta, îți prezentăm Top 3 trenduri din Social Media anului 2018.

1. Creșterea costurilor pentru reclame în social media și declinul postărilor organice

Pentru a avea orice fel de rezultate cu social media marketing, e nevoie de un buget. În ultimii ani, tot mai multe branduri au realizat că publicitatea în social media este o modalitate rentabilă de a ajunge la publicul țintă. Astfel, fiind o competiție mare pentru a părea în news-feed, a crescut costul de afișaj.
Un studiu recent arată că doar în ultimul an pe Facebook, CPM-ul (costul per 1000 de afișări) a crescut cu 171%, iar CPC-ul (costul per click) a crescut cu 136%. Asta înseamnă că pentru a obține același număr de afișări și de click-uri, un business trebuie să-și mărească bugetul de reclame de 2.5 ori.

Chetuieli și afișări Social media

Feed-ul Explore

Toamna trecută, Facebook a lansat feed-ul Explore, un news feed alternativ pentru postări organice ale paginilor. În prezent, în Explore găsim doar postări ale paginilor pe care nu le urmărim, însă în anumite țări au început testările pentru a muta TOATE postările organice din aglomeratul News feed în Explore. Dacă după aceste teste, Facebook decide că mutarea este una benefică, în news feed vor rămâne curând doar postările prietenilor și postările plătite.

Priotirizarea postărilor prietenilor

Mark Zuckerberg a anunțat la începutul lunii că va lansa un update prin care Facebook va reveni la originile sale de a conecta oamenii cu postările prietenilor și familiei. Se vor face modificări în algoritm pentru a prioritiza postările prietenilor. Postările paginilor nu vor dispărea, însă vor fi mai puțin vizibile. Prioritate vor avea postările care generează conversații între oameni cum sunt video-urile live, evenimentele și anunțurile relevante.

Prioritizarea prietenilor

Aceste ultime modificări sunt un reminder că Facebook e acum o platformă plătită pentru branduri. Pentru a ajunge la orice audiență (nu doar la cea care vrei), te va costa. Partea bună este că Facebook pune la dispoziție cele mai precise instumente de targetare a audienței. Așa că banii investiți în reclame aduc rezultate.

2. Conținutul video

Importanța conținutului video în social media a crescut constant în 2017, însă în 2018 marketingul prin video se va dovedi chiar și mai important.

Videoclipurile din social media generează de 13 ori mai multe share-uri decât textul și imaginile combinate. Urmăritorii rețin 95% dintr-un mesaj când îl văd într-un video și doar 10% când îl văd într-un text. Cisco estimează că până în 2018 conținutul video va forma 80% din traficul de internet.
În cursa pentru a obține vizualizări și click-uri, foarte multe companii uită scopul pentru care realizează video-urile. Cine vizionează video-urile și ce vor face aceștia după e mult mai important decât câte persoane le vizionează. Să ajungi viral nu înseamnă nimic dacă nu atingi potențialii clienți interesați de afacere.Video în Social Media

Viral fără conversii

Un exemplu de viral care nu a adus vânzări este reclama Budweiser pentru Superbowl din 2014 și 2015. Probabil țineți minte reclama în care un pui de labrador se împrietenește cu un cal sau aceea în care cățelul se pierde și e amenințat de lupi numai pentru a fi salvat de prietenul său cel mai bun.
Reclamele fiind emoționate și produse ca niște mini-filme, au devenit rapid virale. Însă nu au ajutat deloc la creșterea vânzărilor de bere Budweiser. Are și sens dacă ne gândim bine. Majoritatea persoanelor emoționate de acele reclame sunt de sex feminin și/sau minore, iar berea e consumată în principal de bărbați. Ca rezultat, Budweiser a renunțat la reclamele cu cățeluși începând din 2016.

Videoclipuri cu o strategie în spate

Înainte de a folosi videoclipuri, e nevoie de o strategie cu obiective clare. Pentru a ști ce funcționează cel mai bine, în primul rând trebuie ca audiența să fie clară, iar apoi trebuie testate diferite conținuturi.
Deși 85% dintre videoclipurile de pe Facebook sunt vizualizate fără sunet, tot mai mulți oameni încep să pornească sunetul videoclipurilor. A le posta fără sunet nu e o idee bună. Regula e „design for sound off, delight with sound on”. Videoclipul trebuie înțeles fără sunet, dar prezența sunetului să-i aducă un plus de valoare.

3. Roboți de chat pentru un management mai bun ale relațiilor cu clienți

Roboții de chat (chatbot) pot fi folosiți eficient pentru a oferi clienților servicii 24/7. Facebook a raportat că în prezent sunt 100,000 de roboți activi pe Facebook Messenger, iar Gartner a estimat că până la sfârșitul anului, 20% din conținutul de business va fi generat de roboți.

Chatbot Facebook
Aceștia răspund instant mesajelor primite pe Facebook Messenger într-un mod personalizat. Pot fi setați să reacționeze la anumite cuvinte și astfel să răspundă întrebărilor clienților, să-i îndrume către site, un eveniment sau o abonare la newsletter. Sunt mai rapizi decât oamenii și reușesc să stabilească o conexiune cu clienții din toată lumea.