Top 5 mituri despre vânzările online – realitate sau doar temeri

De-a lungul timpului am primit din partea clienților tot felul de răspunsuri la propunerile de a vinde online. De cele mai multe ori aceste răspunsuri nu erau justificate ci proveneau dintr-o oarecare teamă de necunoscut. Așadar, am conceput un top al acestor mituri despre vânzările online ca să îți arăt și ție cum este perceput acest gen de activitate.

Vreau să menționez faptul că în acest articol mă refer în special la vânzările online dar și la site-urile de prezentare care doar facilitează vânzarea prin telefon sau email.

  1. Costuri ridicate

Cel mai comun răspuns este faptul că e prea mult: e scump un magazin online, e scumpă promovarea, e scumpă întreținerea site-ului. Sunt de acord, costă, dar investiția nu doar că se recuperează dar va genera și profit.

Câteva date ale unui client care folosește o platformă de vânzări online și alege să își crească vânzările printr-o campanie Google Adwords:

rezultat google adwords

Investiție: 1703, 83 lei

Conversii:

  • 140 de comenzi telefonice
  • 62 de comenzi online

 

Costul mediu al unei comenzi online pe perioada 1-30 noiembrie, conform Google Analytics a fost de 50.47 lei/comandă.

La un calcul simplu, la o investiție de 1703, 83 lei, printr-o campanie lunară Google Adwords s-au înregistrat un număr de 202 conversii. Continuând cu acest calcul, observăm că cele 202 comenzi generate, având o medie de 50.47 lei/comandă au adus încasări de 10.194,94 lei.

La final, avem un răspuns despre ce înseamnă investiție și rezultate:

10.194,94  (venit total lunar) 1703, 83 lei (cheltuială lunară) = 8.491,11 lei (încasări după investiție)

Un fapt este sigur, reinvestirea profitului în businessul tău nu poate avea decât avantaje. Vânzările online înseamnă exact acest lucru, următorul nivel al afacerii tale.

  1. Dacă vând online o să primesc produsele înapoi

Răspunsul este simplu în ceea ce privește acest mit: nu vei primi produsele înapoi dacă respecți anumite standarde. Poza de produs trebuie să fie cea reală iar descrierea produsului să corespundă cu realitatea. Nu cred că este nevoie să îți faci griji în momentul în care magazinul tău online este unul onest și oferă transparență.

În domeniul vestimentar  există o teamă față de politica obligatorie de retur a produselor. Mulți dintre cei care se gândesc să facă pasul către online au o reținere în faptul că publicul lor este pretențios și va returna perechea de pantofi care nu se potrivește, sau o piesa vestimentară  ce nu vine bine.

Pentru a evita aceste discordanțe, adaugă o rubrică cu review-uri ale clienților la fiecare produs și permisiunea de a publica în continuare păreri. Materialele video sunt mai apreciate și mai credibile, așa că folosește-le. Pune pe site-ul tău o schiță în care să explici clienților cum să își măsoare corpul pentru a comanda exact măsură potrivită.

 exemplu schita

 

  1. Plățile online nu sunt sigure

Nu sunt puțini cei care afirmă că se tem să facă plăți online din rațiuni de securitate. Zilnic companiile bancare investesc bani în securitatea clienților. Client este atât cumpărătorul care face plata online cât și vânzătorul care evident, primește banii într-un cont bancar.

Cel mai comun sistem de securitate este 3d-secure. În momentul în care introduci datele bancare și dorești să faci o plată ți se va solicita un cod primit pe telefonul mobil sau prin email.

Dacă tu consideri că îți pot fi furate datele bancare în timp ce completezi formularul de plată, există și aici un sistem de securitate. Protocolul HTTPS criptează datele transmise de la un browser web la un server web. Datele tale vor fi astfel protejate și vor ajunge acolo unde trebuie.

importanta unui certificat ssl

Nu încerca să cauți cele mai ieftine metode de implementare a plățiilor online, s-ar putea să ai mai multe de pierdut decât de câștigat. Cere suportul băncilor sau platformelor de plată online pentru a implementa acest serviciu.

Platforme de plată online:

  • EuPlătesc
  • PlatăOnline
  • LibraPay
  • MobilPay
  • PayPal

De asemnea trebuie să ai grijă și la upgrade-urile modulelor și platformelor online. Dacă nu te preocupă mentenanța site-ului tău, acesta va deveni vulnerabil atacurilor de tip hacking.

Studiile GPeC & iSense Solutions au scos la iveală faptul că 78% dintre români preferă plata în numerar la primirea coletului, deci e musai să ai această opțiune în magazinul tău. Tot în același studiu se afirmă că 50% dintre respondenți plătesc cu cardul în mediul online.

Se pare că deși majoritatea preferă plata în numerar la sosirea coletului, românii nu se sfiesc să facă plăți online dacă situația o cere.

 

  1. Nu mi se potrivește

Multe persoane gândesc ca produsele lor nu pot fi vândute online din diverse motive. Argumentul principal este acela că se adresează firmelor și nu consumatorilor fizici. Totuși un site bine gândit oferă avantaje multiple pentru toate categorile de clienți. Reprezentanții firmelor pot plasa o comandă mai simplu cu ajutorul unei platforme online. Nu există restricții în ceea ce privește ora, iar tu poți confirma cererea în momentul în care îți începe programul.

Un magazin online bine optimizat poate eficientiza timpul petrecut la calcularea prețurilor pentru comenzile partenerilor tăi. De asemenea te ajută și la gestiunea stocurilor, iar colaboratorii tăi pot primi informații detaliate despre produsele ce le doresc, informații livrate într-o formă grafică simplă, atrăgătoare și automată.

vanzari online

 

  1. Pare complicat

Nimeni nu s-a născut învățat iar accesul la informație este liber. Îți recomand un research pe google pentru a te informa cu privire la ce presupune un magazin online și care sunt beneficiile.

La prima vedere poate părea un volum mare de muncă pentru a crea un magazin online cu sute sau chiar mii de produse și pe urmă să le mai și ții evidența. Ca și oricare altă activitate cel mai important și mai greu lucru este începutul. Odată ce ai făcut alegerile corecte în ceea ce privește platforma online și modulele folosite pentru magazinul tău online, lucrurile intră în linie dreaptă.

Îți recomand să folosești PrestaShop deoarece este ușor de folosit și oferă o gamă variată de instrumente pentru e-commerce. Platforma îți va permite să creezi un magazin în adevăratul sens al cuvântului cu produse, stocuri și modalități de plată.

După ce te vei obișnui cu dashboard-ul magazinului online, vei vedea că este foarte simplu să îți administrezi afacerea. Vei avea acces la o multitudine de instrumente prin care poți urmări comportamentul de cumpărare al clienților tăi și poți interveni exact acolo unde este nevoie.

Un magazin online nu complică activitatea afacerii tale, ci din contră, o face mai ușoară. Rolul tehnologiei este acela de a ajuta firma ta și a o face mai productivă și mai eficientă.

Piața de e-commerce globală este într-o continuă dezvoltare. Ca și antreprenor este păcat să nu profiți de aceste facilități. Fie că firma ta trece printr-o perioadă dificilă, este pe val sau la început, vânzările online vor fi întotdeauna o idee bună.